Keresés a blogban

2012. júl. 15.

Domolykók a bozótos csalitosban 2.


Bejött amit elterveztem! Túljárni a domolykók csavaros észjárásán, nehéz volt de megérte vallatni a vizet. KIS PATAK, KIS PATAK, mekkora halak laknak itt! Nyílt víz szinte semmi, töklevél és hínár között egy kis placc, amit meg tudok dobni, pontosan, mert ha nem akkor nincs még egy dobásom mehetek a következő "lyukhoz". Most jöttek a domolykók, nem sok de az élmény megvolt a varázslat sikerült!


Ezt a placcot nem cserélném el semmilyen parkosított, lenyírt füvű jól megközelíthető vízre. Nehéz terep de horgász az utóbbi pár évben biztos nem vallatta, mivel a halak nem menekülnek fejvesztve mikor meglátnak..... 




Megjött a következő helyesebb domi, érdekes de a múltkori nagy érdeklődést nem sikerült felülmúlnom semmilyen felkínált műcsalival. Most egy 2,40-es 5-20g-os botot vittem, amivel meg tudtam horgászni a patak közepét, vagy a túloldalt, ez hatékonynak bizonyult.



A nyerő párosítás, Illex Chubby SSR felszíni rózsabogár utánzat wobbler, 16-os monofil damilon, egy 1000-es Byron Alice orsóval és szintén Byron könnyű pergető 5-20g-os 2,40-es bottal. Ezzel a bottal már meg tudtam horgászni a patak közepén és túlpartján lévő zsebkendőnyi nyílt vizeket.



Készítettem egy videót, ebben benne van minden, amit egy ilyen kis patakos peca hozhat, cserkelős pergető horgászat, fárasztás, na és egy hamisítatlan műcsali szabadítás a patak túlpartjáról....... 





Meg lett az eredménye a kitartó bozótharcnak, jó pár domit sikerült becsapnom, bár még mindig a nagyokra fáj a fogam de ők rafkós egy népség, mert néha utána mozdultak, ráfordultak aztán otthagyták a műcsalit. Nem baj ami késik nem múlik és a többi addig is szórakoztat míg rá nem jövök mi kell a nagyoknak.



Érdekes ahogy közeledett az este megváltoztak a fények és elmúltak a ráfordulások, kapások, ezt már tapasztaltam a múltkor is, úgy látszik domolykóék fényes nappal szeretnek intenzíven táplálkozni, lehet azért mert jól látnak és ilyenkor különösen jól.. Az este közeledtével összepakoltam és elindultam visszafelé, várt rám a bozótharc :-))


Hőmérséklet: 34 C, felhőtlen égbolt, szélcsend, légnyomás 1005 hPa csökkenő.

4 megjegyzés:

  1. Gratulálok!
    A hely konkrét említése nélkül kérdezem, ha jól következtetek, akkor ez egy ártéri patak, valahol a szigetközi Dunán ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, valahol a Szigetközben valóban:-) Vannak még ilyen érintetlen vízfolyások tele élettel.

      Törlés
  2. No, már jó ideje nem néztem be ide, kár volt. Mármint kihagyni enynit, mert most meg győzöm bepótolni. Hú, a képeidet nézve nagyonnagyon bánom, hogy soha nem jutottam el a Szigetközbe (sem). Jó neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, jó, bizony :-) a legújabb bejegyzésem akkor még nem is láttad, na azt nézd meg! Akkora nyurga pontyokat láttam az élő Dunán, mint a fél hajóm :-) Ja és balinnal meg jásszal is találkoztam!

      Törlés

Ha van mondanivalód, írd meg.