Keresés a blogban

2012. júl. 6.

Domolykók a bozótos csalitosban.

Komám itt az aratás ideje! Sárgul már a gabona szára, jönnek a gépek aratni, dübörög, zúg a határ, ilyenkor eszembe jut Vuk és Karak, mikor a bodzabokor alatt húzták meg magukat és túljártak a Simabőrű eszén. Meleg van nagyon, keresem az árnyas fák alatti árnyékot, kis patak csordogál a megművelt táblák között, nem hivalkodón, megbújva, diszkréten, jobb napokat is látott egykor. A fénykorban fontos szerepe volt, ma már senki sem foglalkozik vele..... 



Lassan az enyészeté lesz, mint minden ezen a világon, partjait benövi a nád és a sás, vizét feltölti az iszap, halai pedig elvonulnak nagyobb vizek felé. Ezen a kis patakon horgásztam  Komám, képzeld az első dobásra elkapta egy kölök domi a majd akkora körforgót! Izgatott lettem mint a vérnyomot találó vadászkopó, lehet itt még nagyobb hal is! Éreztem a zsigereimben!



Komám ide aztán kell a figyelem, verejtékben úszva, szúnyogokkal és böglyökkel hadakozva pödörtem a damilt, pontos apró dobásokkal operálva. Nem volt két esély, csak egy, ha sikerült, akkor méter vontatás után már a lábamnál billeget az aktuális wobbler katona.
Te Koma! Ha hiszed ha nem, megtaláltak a nagyobbak is, úgy vertek rá a műcsalira, mint akik most látnak ilyet először, néha kiugrottak a vízből, néha mellé vágtak csak úgy....



Egyre beljebb törtem magam a sűrű csalitosban, nyakig érő csalánban, szederindában, Koma ha te itt lettél volna velem már biztos hallgattam volna a zsörtölődésed, szitkozódásod, meg persze a csörtetésed..... hát igen ez nem neked való terep, itt még a vaddisznók is csak kijárt vadcsapákon váltanak át.
A múltkor vettem egy mini wobblert, felraktam kipróbálni, az első domolykó torokra verte pedig nem is volt nagy, erre szoktad te mondani beszopta mint ponty a kukoricát! Na ezután gyorsan le is cseréltem, nem kell a műtét ha nem muszáj, senki nem akar hosszan tartó szájpenészt  a horogra akadt halaknak!



Koma te nem engedted volna vissza mindet?! Akkor nem hozlak el ide pecálni, mert én biza visszaengedtem egytől egyig! Na jó elhozlak de ígérd meg senkinek nem beszélsz a patakról és visszadobod mind az összes kifogott dom!


Néha elbambultam, a sok szúnyog, bögöly és mindenféle bogár már nem zavart, belefeledkeztem mintha akvárium előtt üldögélnék és bámulnám a sokféle halat ahogy úszkálnak, úgy játszottak előttem a szebbnél szebb domolykók.
 Van neked terepruhád Koma?! Ide az kell ám, nem holmi munkás gatya, meg kell adni a tiszteletet a kis pataknak, meg a halaknak, arról nem is beszélve hogy enélkül fejvesztve menekülnek, mert rögtön kiszúrnak!





Húú ezt még el kell mesélnem! Mikor fárasztottam ezt a szépséget, akkor látom ám követi három megtermett domolykó, lehettek vagy két, nem három kilósak!! Jöttek a horgon lévő hal után, le akarták taszigálni a horogról, hogy nekik jusson a "finom" falat. Ilyet is csak itt látsz egy ilyen tiszta vizű patakban, majd megmutatom ha egyszer elviszlek. Vagyis hogy csináltam egy videót, azt nézd meg ott látszanak egy pillanatra a fárasztott hal alatt. 




Visszament ez is mint mindegyik, vacsorára nem halat ettem pedig megkívántam , remélem te is éhesen és halak nélkül mentél haza a pecából.



Van neked Komám Salmo hornet wobblered? 2,5 cm-es süllyedő és kávébarna színű, na az a nyerő csali! Rakd el magaddal és ezzel próbálj domolykót fogni, szeretik, nekem elhiheted!




Messze jártam, mikor már annyira szomjas voltam, hogy fájt a nyelés, térdre kényszerített a szomjúság és elindultam hazafelé, meg egy napra elegendő ennyi halas kaland, a következő peca is itt fog történni, sok domolykót láttam, szebbnél, szebbeket! Boldogan mentem haza és tudom, te is örülsz, hogy egy kis gyémántra leltem ebben a kiszáradó, eltűnő vizekkel teli világban. 


Hőmérséklet: 38 C, felhőtlen égbolt, szélcsend, légnyomás 995 hPa állandó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha van mondanivalód, írd meg.