Keresés a blogban

2014. máj. 11.

Balinok nélkül


Balinoznék, de a balinok, nem akarnak velem találkozni, éjjel 3-kor tök sötétben indultam, már a kocsiban láttam néhány esőcseppet a szélvédőn, de mire kiértem a vízpartra, már rendesen esett.

Az a kevés idő amit kajakos pecával tudok tölteni, az is ilyen szarul kezdődik! Mondhatom nem voltam boldog, de ettől még a vízen a helyem. A másik meglepetés a vízállás volt, vagy fél métert emelkedett, amire nem számítottam, zavaros és uszadékos volt a víz. Minden ellenem volt, de akkor is vízre szálltam és horgásztam, nulla eredménnyel. Pár óra szakadó esőben a vízen, teljesen "megtisztított" szerencsémre a neoprén ruha, tartotta a hőt, így különösebben nem érdekelt a végig szakadó eső. Balint, vagy bármilyen halat viszont nem találtam, de legalább kajakoztam egy jót, kívül, belül vizesen :)


Volt még alkalom, néhány, hol partról, hol gumicsónakból, de egyik sem azt a halat hozta amire lehet horgászni, sokat gondolkodtam, hogy tilalmas halat feltegyek, vagy ne a blogra, de úgy érzem képmutatás lenne részemről, hogy úgy teszek, mint aki nem fog, csak a tilalom után lévő halat... Ahol balinoknak kellene lenniük, ott domolykók és jászok is vannak, mindhárom halfaj rendelkezik tilalmi idővel, viszont más időpontokban, ezért aki perget, legyez a Dunán, vagy folyóvízen, óhatatlanul beléjük botlik.
 Az egyik legszebb domolykóm, ami sajnos a tilalom kellő közepén kapott vasat a szájába, fotó után ment vissza, de a következő is domolykó volt, balinoknak meg a nyomát sem láttuk. Döntse el mindenki, hogy mi az etikus, ha pergetünk úgy is, hogy foghatunk tilalmas halat is, vagy abszolút nem pergetünk, amíg az összes ragadzó tilalma véget nem ér. Én az előbbi mellet döntöttem, pergetek, ha meg tilalmas halat fogok, fotózás után, megy vissza. Lehet, nem ez az etikus magatartás, kérdés, mennyire árt a halnak, mennyire veti vissza az ívásban stb. Sajnos a  mostani szabályozás időpontokat ad meg, viszont az időjárás ezt néha nem veszi figyelembe, a domolykók a környékünkön régen leívtak, már a többi fehérhal is, de a tilalmak még hetekig nem engedik, az etikus pergető horgászatot... talán a vízhőfok szerinti, tilami idő jobban tudná védeni a ívó halakat...vagy a teljes eltiltás, pár hónapra ( brrr ). Önző az ember.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha van mondanivalód, írd meg.