Keresés a blogban

2012. nov. 15.

Még több menyhal...

Megint menyhalaztunk, mostanában erre van időm, egy, másfél óra peca, fél hattól, hét óráig aztán vége. Most a zárás alsó oldalán próbálkoztunk, a lezúduló víz mély gödröt vájt és ebbe dobtuk be az egyszerű cájgokat. Csúszóra szerelt 60-80 g-os tányér ólom, 70 cm-es előkén nagy méretű hosszú szárú horog, és a változatosság kedvéért nem kárászból vágtunk szeletet, hanem vörösszárnyú keszegek adták a csalinak valót. Az időjárás mostohább volt mint előző alkalommal, erős széllökések jöttek északnyugat felől, pont ahova ültünk, szemből kaptuk Szél Kálmán ajándékát.... Az első fél óra eseménytelenül telt, beszélgettünk, régi szép időkről, mikor ennyi halszelet ezen a helyen, hol süllőt, hol sügeret, de néha csukát is adott, ma meg örülni lehet egy, egy kósza menyhalnak. Volt egy spicc hajlítgatós kapásom, bevágtam de nem lett meg, biztos még óvodás lehetett, ha nem tudta a pici halszeletet egyben benyelni...

Az első vendég csalicsere után, új dobáskor, L. halszeletjére volt kíváncsi, már jóval fél hét után, nem a nagyobbak közül való menyhal volt, pedig vannak a mélyben nagyok is. Én is gyorsan újra csaliztam és beküldtem a szereléket amennyire csak tudtam a vak sötétben. Megint várakozás következett, mikor is L. elmondta régen hungarocell darabra volt felfűzve 10 előkötött horog és ha megfogták a menyhalat, horgostul előkéstül ment a szákba, gyorsan felrakták a következő előkés horgot és már horgásztak is tovább, erre azért volt szükség mert a menyhalak kb fél, egy órás időtartamban ettek, tehát minél rövidebb ideig bajlódtak a kifogott hallal annál többet lehetett összegyűjteni. Ez most kicsit barbár megoldásnak tűnik, de aki fogott már menyhalat az tudja, hogy valamikor gyomorig nyeli a csalit horgostul mindenestül, azt kioperálni szinte lehetetlen. Ma már nincs ennyi előkére szükség, egy, két halnál több nem nagyon jelentkezik.

Megint fél óra várakozás következett, el is untam ezt a nagyszerű "akciódús" pecát és elkezdtem összepakolni, mondtam L.-nek lassan induljunk... Jellemzően ilyenkor a botokat hagyom utoljára, sose lehet tudni alapon, mert amíg bent van a szerelék bármi jöhet.... Pakolás közben fél szemmel azért figyeltem a spicceket, és nem is hiába, mert az egyik veszettül elkezdett bólogatni..... picit vártam nehogy elmenjen, aztán bevágtam és éreztem komolyabb hal akadt! Lassan kitekertem a partra, akkor látszott, hogy viszonylag nagyobb menyust sikerült horogra csalnom! Ez már valami, szép befejezése ennek a rövid pecának, mert még bedobtam egy negyed órára de már nem volt kapásunk.

Ronda mint az ördög, de finom.

Vízállás: Dunaremete: 14 cm, vízhőmérséklet: 8,8 C , levegő hőmérséklet: 5 C, feltámadó északnyugati szél, közeledő hidegfront.

1. Szia Ervin!

Gratulálok, gyönyörű menyhalat fogtál ismét, Való igaz, régen esténként mi is fogtunk 6-7 darabot is fejenként. Ma már egy-két darabos zsákmánynak is örülni kell...
    Üdv.

Tom
    pecazas.blog.hu

1. Igen lehet örülni, már egy, két halnak is, bár remélem belenyúlok egyszer a menyusok igazi nagy csapatába :-)

2. Kérdésem:Mint fenéklakó hal reagál e a holdfényre vagy egy buzakirakó hajonak a fényére,30 _40 méterre,,Azért kérdem mert tök sötétben minden nap volt kapásom1-1 de ahogy telt a hold a kapások száma 0 lett!Ahol horgászok egy buzakirakó mellett gyönyözü visszaforgó viz a dunán Paks::De este kigyulnaka fények és nem e azért nincs kapáasom!!Vagy amugy se lenne?

1. Szia, sok minden befolyásolja a menyusok kapókedvét, de szerintem az ilyenkor meginduló vándorlásuk van igazán hatással a fogásokra. Lehet ahol az előző héten sok menyust fognak, ott pár nap múlva már egy sem lesz, mert továbbállnak. Szerintem próbáld meg másik helyen, lehet csak pár 10 métert kell odébb menni, és megjönnek a halak :)

Ha van mondanivalód, írd meg.