Keresés a blogban

2013. ápr. 7.

Tavaszváró.

Ínséges hal nélküli időkben a horgász ember képes váratlan döntéseket hozni, ezzel én is így vagyok, kiváltottam az engedélyt az egyesületi vizekre, ha már folyóvízen késik a tavasz és nem mozognak a halak, akkor majd a bányatvai csukákat fogom abajgatni. Ez volt a terv, de mivel régóta nem horgásztam egyesületi vízen, nem számítottam a tavaszi pontyhorgász dömpingre, annyian ülték körbe a tavakat, hogy esélyem sem volt a műcsalikat megáztatni. Nem baj marad a hajnal, talán akkor nem alakul ki horgászdugó a bányaparton.

Aztán gondoltam egyet és fiammal kinéztünk egy kis pickerezésre, Gombócosra, tavaly már egy hónappal előbb szép keszegeket sikerült fognunk, link: Pickerezés Gombócoson. Most csendes volt a mélység, kivéve azt a pár kis fenékjáró halat ami tesztelte a téli berozsdásodott reflexeimet.

Ezek a halacsák, még nem kerültek a horgomra soha, kíváncsi vagyok ki tudja majd megmondani a képek alapján, milyen halakat is fogtam :) ?

Másnap szigetközi horgász barátommal beszéltünk meg egy közös csatorna pecát, ő fogott előző nap domit, méghozzá nem is kicsit 35 cm-es hal kapta el a wobblert, meg leakadt neki egy még nagyobb, ezen felbuzdulva mentünk ki, hátha a szeles idő nem hajtotta a domikat vissza a búvóhelyeikre. Felfedező túra volt ez a javából, a csatorna ahova mentünk kis vízzel fogadott bennünket, gyalogoltunk a következő összefolyásig ahol is egy zsilip megfogta a vizet, itt már megvolt a vízmélység, viszont a tavaly őszi kotrás kipucolhatta a halakat is, kagylókkal, csigákkal, és minden mással. Talán nyárra ismét lesz benne hal....
A szél olyan erős volt, hogy utolsó dobásom a túlparton ért véget, persze egy nádszálon landolt a kis salmo hornet, kénytelen voltam beszakítani, pedig most használtam először, ott himbálódzott a nádszálon, én meg szidtam a Szél Kálmánt. Mivel vesztett műcsali nincs, ezért kénytelen leszek visszamenni érte, megegyeztem melyik nádszálon parkol :)

Hazafelé, látható nyomait véltük felfedezni az autóból a szigetközi vízügyi rehabilitációnak, megkezdték a kotrógépek a munkát, grandiózus lesz az biztos, az árvai zárásnál lévő betonhajó lassan el fog tűnni, a két-három méteres vízben, ha fel lesz duzzasztva.

Érdekes látni a februári képen, még erdő volt ott, ahol most a régi új bagaméri ág kifolyása lesz  az árvai ágból, link: Mentett oldali emlékek. A történelem egyik része fog végleg eltűnni, ez a betonhajó időtlen idők óta itt lehet, ha víz alá kerül legalább jó süllős, sügeres haltartó hely lesz, de lehet, hogy elbontják, vagy felrobbantják :)

Bagaméri ág, kifolyása, az árvai ágból.

Árvai zárás.

1. seklerangler!
    Szerintem is fenékjáró küllő lehet, még soha nem fogtam errefelé.

2. Válaszok
    1. Persze, hogy, mi az, hogy!? Csak ez a rezgős, pöcögtetős módszer az igazi kora tavasszal, vagy akarom mondani késő télen :) A fenékjáró küllő igazi csemege manapság ;-)

3. Valamelyik küllő lesz a, szeréntem is. De majd szagértőnél utánajárok. Ah, vertikális rezegtetés, de rég hallottam róla. Ki kellene próbálnom már, bizsereg a tenyerem nagyon, de sajna "objektív" okok hátráltatnak.

1. Ezen a részen még nincs a Dunán árvízhelyzet, majd májusban :) küllőt még sosem fogtam, csak biciklit, érdekes egy szerzet :)

4. Nos, a szagértő szerint a megfogott halacskád halványfoltú küllő.

1. Akkor én rosszul tippeltem... Kell hozzá fognom egy fenékjárót is :-D

Ha van mondanivalód, írd meg.