Keresés a blogban

2013. jún. 3.

Balinos hajnal.


A hajnal a vízen ért, még a frontbetörés előtt akartam pergetni egyet. A Dunán feltornyosuló árhullám azonban jelentős fejtörésre késztetett. Aztán eszembe jutott a környékünkön folyó Rábca, ami teljesen különálló vízgyűjtővel rendelkezik. Csepergős, hideg majdnem őszi időben, kezdtem a pergetést, első dobásra egy kis balin jelezte, hogy nem üres a víz.




Volt egy rontott csuka kapásom, rávágott a körforgóra, egy pillanatig éreztem, aztán meglógott. Kis idő múltán jött a következő balin gyerek, ami egy picit nagyobb volt, mint az első. Ezután láttam egy gyönyörű balint amikor lekövette a körforgót, de a csónaknál lefordult. Kezdtem egyre jobban érezni magam :) 


A következő kanyarban kaptam egy erős rávágást, de nem lett meg, viszont visszadobtam ugyanoda és pár pillanat múlva keményen hajlott a botom spicce. A nap legnagyobb balinját fárasztottam. Örültem ennek a balinnak nagyon, az idei második 40 feletti. Több hal már nem jött, az eső is kezdett szemerkélni, ezért befejeztük a pecát és visszamentünk a kikötőbe :)) 




8 megjegyzés:

  1. Tervezek egy kajokos pecát a Rábcán idén is, most meghoztad a kedvem! Tavaly nekem nem sikerült semmi, lehet hogy későn mentem, már tele volt vízinövénnyel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Rábcán még én sem nagyon fogtam semmit, nagyon el kell találni hol van a hal. Most is mentünk felfelé kb 5 km-t mire megtaláltuk a balinokat, kajakkal már melós dolog... Ja a növény már jön fel, még pár hét és már kényelmetlen lesz pergetni.

      Törlés
  2. Ejjj, de szépek!
    Nagyon hanyagolod a legyezést, miért?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép színesek :) A Dunán nem látni ilyeneket. Kevés az időm horgászni, azt a keveset meg inkább a pergetésnek szentelem, meg a vízállások sem voltak még ideálisak :( A patak, vagy csatorna partokon meg nem tudok dobni a felnőtt nád végett. A kedvenc patakomat meg, ahol gondoltam még tavaly a legyezést egy part menti tarvágással teljesen tönkretették, vízbe dőkt fák, gallyak a parton. A domik meg eltűntek onnan, szerintem azért mert egész nap besüt a nap a vízbe. A mostani rekord árvíz miatt még biztos nem tudok a Dunán sem legyezni. Ez van, nyár végére csak lesz némi meleg és kis víz....

      Törlés
  3. Én sem sokat lengettem idén, pedig nagyon szívesen szárazlegyeznék egyet már. Télen két dobozt töltöttem meg "terrestrial"-okkal, és még vizet sem láttak. Legalább streamerrel foghattam pár balint.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azokat a balinokat kajakból fogtad, áradó Dráván, ha nem tévedek :) A Siós legyezésben bíztam, hogy megtanulok normálisan dobni, remélem azért még nincs veszve az év legyezős része ;-)

      Törlés
  4. Ahoj! Legalább elöntötte már a Szigetközt az ár? Most lehet ott izgalmas a kajakozás csak úgy, akár peca nélkül is. Levonulás után meg minden tele lesz hallal. Vagy nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A helyzet komoly, nagyon komoly! Az évszázad árvize jön, már most a töltések közepét nyaldossa a víz. Nem engednek senkit a töltésekre csak az árvízi dolgozókat. Ilyen víznél nem biztos, hogy több lesz a hal, régi öregek mondták mindig, hozhat is de vihet is halat az ár.... Csak mást ne vigyen!

      Törlés

Ha van mondanivalód, írd meg.