Keresés a blogban

2013. okt. 1.

Sárga gévagomba.


Amerikában és Nyugat Európában igazi csemege a sárga gévagomba, de már olyan kevés van belőle, hogy aranyáron mérik a piacokon. Ez a gomba az ártéri, erdőkben élő öreg fűzfákat kedveli, ilyen meg a nyugati féltekén már alig van. Nem baj úgy kell nekik, itt meg majd minden öreg fűzfán, vagy tölgyfán látom terpeszkedni ezt a gombát. Nem szeretem megenni, ezért csak lefotóztam, aztán mentem horgászni.

Ötödik dimenzió, ezt a címet is adhattam volna, vízben derékig állva, horgászni olyan közvetlen kontaktust teremt, amelynél már csak a búváros szigonyos horgászat lehet közvetlenebb. Megküzdeni a folyó sodrásával és közben figyelni a vizet, jó helyre dobni a műcsalit, aztán a kapás pillanatában nem elcsúszni és megfürödni a hallal együtt. Mindezek, különleges horgászattá tették az első gázló ruhás horgászatomat. Az eredmény nem maradt el, erősen tiltakozó ellenfelem, sokáig kellet fárasztanom, hogy meg tudjam szákolni. Pedig nem volt az a kimondott kapitális a balinok között, de a sodrásba beállva percekig viaskodtunk egymással. 



Az új gázlóruciban végig gyalogoltam egy tekintélyes partszakaszt, hínármezők között, bedőlt fák mellett, kavicsos tiszta mederben, vagy egy kis marasztaló iszapban. Teszteltem a ruhát, a cipőt és magamat, mit bír az egyszerű horgász vízközt kajtatva a halak után.... A parti komfortzóna a legtöbb horgásznak megteszi, de engem mindig is érdekeltek a nehezen meghorgászható helyek, viszont a kajakot nem mindig tudom vinni, mert ahhoz több idő kell, így esett, hogy gázolásra adtam a fejem, akarom mondani a lábaimat :))


Az egyik  bokor alól kipattintottam még egy süldő domolykót, akit partról esélyem se lett volna megkörnyékezni. Több hal viszont nem jött a kezemben pózolni, pedig kitartottam majdnem sötétig. A teljes sötétséget viszont nem akartam megvárni, mert a mederből való kijutás, az felért egy hegymászással. A parton térdig belesüppedtem a jótékony iszapba, majdnem otthagyva az éppen kipróbált gázlócipőt. Túrhattam volna utána a fekete, büdös, és hideg masszát. Szerencsére időben megéreztem a marasztaló szorítást, így aztán, mint egy lassított filmben, megálltam és minden mozdulat után pihentem egy két percet....Röhejesen nézett ki a vadi új gázlószerkó, ha egy vadász meglát biztos azt gondolja, hogy a vaddisznók után én is dagonyáztam. Elgyalogoltam már a parton egy lassan mélyülő kavicsos részre, ott lemostam a ruhámról a bűzös iszapot és már tényleg a teljes sötétségben, hazafelé tekertem az autóm kerekét.... Gyakorlásnak jó volt, megfelelő vízállás esetén, sok helyen tudok majd gázlóruhában horgászni, szeretném majd a jövőben sokszor használni, remélem bírni fogja a gyűrődést :)



Vízállás: Mecsér: 159 cm, áradó, időjárás: hidegfront betörés, 27 C, légnyomás: 115 hPa csökkenő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha van mondanivalód, írd meg.