Keresés a blogban

2013. szept. 3.

Szentendrei szigetcsúcs.


Megkésett bejegyzés ez, még a nyáron történt, hogy ellátogattunk Kisorosziba pár napra, onnan pedig a szentendrei sziget csúcsára, ahol a Duna természetes strandot hozott létre. Ezen a homokos strandon töltöttünk néhány felejthetetlen napot.
Már tavaly, mikor a visegrádi várban jártunk, feltűnt a sziget csúcs, mert a várból kitűnően lehetett látni. Akkor elhatároztam, egyszer majd megnézem közelebbről is. Most, hogy láttam, már tudom, hogy nekem ez az ország közepe, a látvány páratlan, egy magamfajta alföldi embernek. Hegyekkel körülvéve, hömpölyög a folyam az egyik ágban, a másikban meg szelíden, széles homokpadot felrakva oson, a meleg, strandolásra való víz. Aki nem vágyik arra, hogy a strand lepedőjét minden percben meggyúrják, annak ez ideális hely egy kis családi pancsira. Persze nem olyan komfortos, hogy minden sarkon egy árus lesse, hogyan tudja lenyúlni a bárgyú strandolót, nem, ide vinni kell mindent egy egész napra.... Megéri a fáradtságot!







Horgászni is szerettem volna.... horgásztam is egy keveset, és fogtam egy pici sügeret, a hal kicsi volt, a lelkesedés sem az igazi, mert kis hazánk Dunáját úgy felszabdalták a halászati termelő szövetkezetek, hogy az egyszeri horgász legény legyen a talpán, ha napijegyet akar venni... Vasárnap minden zárva, nem baj majd hétfőn, ja! hétfőn a közeli horgászboltok mind zárva.... kedden újult erővel horgászbolt, de már csak délután, napijegy viszont csak olyan van ami a nap 0 órájától a nap 24 órájáig tart és ez 2 ezer forint, tehát keddre már nem vettem, csak szerdára. Hajnalban mire kimentem, megjött a front, eső, szél, lehűlés...áradás.... az addig látott és hallott balinoknak nyoma sem volt.... Este már nem volt kedvem próbálkozni, majd legközelebb. Talán jövőre, talán lesz online napijegy az egész Duna szakaszra, talán a horgász érdekei kerülnek majd egyszer előtérbe... Jó lenne. A strandolás viszont, az egy csoda volt!



Vízállás: Esztergom: 144 cm áradó, hőmérséklet 22 C felhős, szeles, esős idő.

2 megjegyzés:

Ha van mondanivalód, írd meg.