Keresés a blogban

2014. okt. 3.

Tenkara legyezés


Nyár vége van, a kis vizek partjait benőtte a gaz, indák, ember magas nád állják utamat. A csatornákban néhány kisebb csillogó víztükörtől eltekintve, összefüggő vízi növényzet ad a halaknak tökéletes búvóhelyet.
Ilyenkor kerül elő ismét a Tenkara botom, helye van a hátizsákban. Pár műlégy, egy bot, egy merítő és kezdődhet a bozótharc. Ebben a kis vízben ahova most mentem, sokféle hal lakik, bodrokák, vörösszárnyú keszegek, domolykók, néhány csuka, kis balinok, jászok, pár sügeret és egy szilvaorrút is fogtam már. Léggyel és az érzékeny Tenkara bottal a keszegek kifogása is jó játék. Persze ha egy nagyobb domolykót kell fárasztani az az igazi.


Jöttek szép számmal, domolykók, keszegek, de igazán nagyot a tenkarához mérten nem sikerült fognom. A halak nagyon finnyásak voltak, hiába cserélgettem a legyeket, nem találtam a nekik megfelelőt. Vagy lehet, hogy gyakran cserélgettem, most így utólag visszagondolva....






A nap hala, már mérethatár feletti domolykó volt. Nem volt egyszerű kifárasztani, a sok növény között, nehezen tudtam irányítani, de azért sikerült megfognom. Az igazán nagyok most elkerülték a legyet, talán nem is baj, mert a gazból kiszedni őket, kicsi az esély...de nem reménytelen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha van mondanivalód, írd meg.