Keresés a blogban

2012. júl. 25.

Monszun eső, kénköves ménykő csapkodás,éjszakai bojlizáskor.

Az előző héten látott nagy pontyok nem hagytak nyugodni. Bojlizni kell ezekre a pontyokra... mondta horgászcimborám, aki ennek a módszernek jó ismerője. Nosza akkor bojlizzunk! Én még nem horgásztam bojlival soha, gondoltam ezt is ki kell próbálni, ezért megbeszéltük, hogy délután az öböl előtt találkozunk és bevetjük a szerelést, nagy pontyokra. Az idő sajnos nem a jobbik arcát mutatta, aznap reggel esőre ébredtem, egész nap egymást követték a felhős, esős időszakok de délutánra viszonylag megnyugodott az idő. Kifelé menet találkoztam egy róka kölyökkel, aki ügyet sem vetve rám vadászott az út mentén közlekedő pockokra, vártam míg befejezi a gyakorlatot és eloldalog, aztán tovább mentem a horgászhely felé.




A Szigetköz ilyenkor olyan mint egy elfelejtett vízi csodaország, mindig örömmel jövök ki és figyelem a különböző állatokat,madarakat. 


Nem bírtam ellenállni és megvásároltam a Mitchell PrivilegePro 152 0/3g UL Spin botját, ki is próbáltam rögtön egy Salmo Tiny-vel, míg atöbbiek meg nem érkeztek én próbálgattam ezt a tényleg ultra light pálcát. Jóérzés vele dobálni a pici wobblereket, hihetetlen milyen messzire be lehetsuhintani, ha begyakoroltuk a megfelelő mozdulatokat. Élesben nem tudtamkipróbálni, mert mikor megérkeztem a helyre, láttam, hogy a szlovákok bő 15 cm-tleengedtek és semmilyen mozgást nem láttam, eltűntek a halak.... ez nem jó előjel.



Az eltűnt víz nagyon hiányzott a mederből, az öböl bejárata már majdnem szárazon volt... de megérkezésem után ismét láttam három nagy pontyot nyugodtan, méltóságteljesen beúszni az öbölbe. Bizakodtam ha megjönnek bojlis barátaim lesz esély horogra csalni ezeket a hatalmas állatokat.


Azért, pergetés mellett elkezdtem feederezni is egy bottal, hátha jön valami keszeg féle de csak egyet sikerült kifognom, na ez már nem jelentett jót, se pergetve, se feederezve nem sikerült halakat fogni.


Megjött a csapat, nekiálltunk összeállítani a felszerelést, mikor elkészültünk mindennel elkezdett szemerkélni az eső, messze a horizont alatt dörgött és villámlott ami egyre közelebb jött....


Sötétedésre megjött az ítélet idő, villámlás, mennydörgés, szakadó eső, erős szél, minden amit nem kívántam volna az éjszaka folyamán. Azt reméltük egy idő után eláll, így is lett kb éjfél körül egy negyed órára csend lett. Aztán elemi erővel újra lecsapott a vihar ha lehet még agresszívebben mint előtte....



Kapás nem volt, pedig hat felcsalizott készség várta különféle bojlikkal az "éhes" pontyokat. A kitartásom hajnal háromra szűnt meg, összepakoltam, szakadó esőben és bőrig ázva, csurom vizesen elindultam életem első bojlizása után, haza a meleg zuhany alá :-) Az eső nem állt el, a haverok még bírták hajnal hatig de kapásig ők sem jutottak. Nem baj, a pontyok ott vannak a kitartás meghozza majd az áhított vadvizes nagy tövest! Kijövünk még biztos a mostani betli ellenére.


A viharos éjszaka túlélői:




Vízállás: Dunaremete: 115 cm-ről, hirtelen 100 cm-re csökkent vízhőmérséklet 21C-ról 17.5C-ra csökkent, hőmérséklet: 33C-ról 14C-ra hűlt, viharos egész éjjel tartó esőzés, szél.

9 megjegyzés:

  1. Az a második kép...

    Csak ülnék ott és nézném!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor hirtelen egy ordas csuka kiugorva rabolna a sásos szélében.... néhány harcsa buffanása hallatszana a messzibb vizekről, balin torpedók meg locsogva, csobogva hajtanák az idei ivadékot a partszélben....

      Törlés
  2. Az a róka ott, az út szélén, csak nem rókázik? :D
    Milyen orsó az a kis boton?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A beállása olyan, lehet nem a betevőt kereste :-)
      A kis orsó egy BYRON Alice 1000 pergető orsó, német minőség, puritán dizájn :-) korrekt ár jellemzi.

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Szia,

    Gyönyörű ez a Mitchell bot , már rég óta akarok venni/rendelni egyet, honnan sikerült beszerezned?

    Válaszod, előre is Köszi,
    Dasta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg jó pálca, egy helyi horgászboltal rendeltem le a nagykerből az utolsó darabot. Érdeklődj a horgászboltokban hátha van nekik, vagy valamelyik webáruházban, ha meg nincs pár hét alatt megjön :-)

      Törlés
  5. Szia!

    Nagyon jó dolog, hogy meglátod azokat a részleteket a természetben, amiket más ember észre sem vesz.
    Bojlizásnál az a lényeg, hogy általában több napon keresztül kell szoktatni a halakat az etetésre.
    A 24 órás támadások általában nem hoznak sikert. Szerintem, ha legközelebb a horgászat előtt 2-3 nappal elkezded a hely etetését, biztos vagyok benne, hogy sikerrel zárjátok majd a túrát...
    Üdv.

    Tom
    pecazas.blog.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor kint vagyok horgászni nekem az egész természet "kinyílik" nemcsak a víz. Bojlizni zöbb napig érdemes de több napom meg nincs horgászatra :-( maradnak a hajnali pecák és a rövid bojlizások, etetni sem tudom a helyet mert 30 km-re van tőlem... Ez van, tudom, hogy kellene és mikor de nincs annyi időm...

      Törlés

Ha van mondanivalód, írd meg.