Keresés a blogban

2011. szept. 16.

Ásványráró farkasliki zárás pergetés.

Nem bírtam nyugodni! Az előző nap pergetése után az alsó szigetközben is akartam egy hajnali pecát.Telefon a másik havernak holnap 4-kor? Ok. Akkor megyek. A kocsin hagytam mindent az előző napi peca után, a csónak is fent éjszakázott a tetőn. Reggel szarul ébredtem, hiába két áthorgászott nap után már éreztem a test tiltakozását. Elindultunk időben, reggel fél hatkor már vízen voltunk.



Folyással felfelé a főágban kellet menni 1 km-t itt elágazott a folyó, mi a csendesebb ágba mentünk be csukákra és balinokra számítva. Felhajóztunk ameddig a meder engedett bennünket, a végén bedőlt fák és bokrok állták utunkat, itt leállítottam a motort és elkezdtünk pergetni.


Az előző napi doborgazi pergetés hatására ismét körforgóval próbálkoztam, elkezdtem dobálni a bokrok felé, bár még a hajnali szürkületben nem láttam pontosa hova dobok. A gumicsónakból ketten kényelmesen lehet pergetni, arra azért vigyázni kell hogy a műcsali ne akadjon a másikba.... A bokrosból hirtelen kapásom volt, erőteljesen rávágott a HAL megint egy kis sügér mint az előző nap.


Szeretik a kis piros tollú körforgót, nem is cseréltem műcsalit, dobáltam tovább rendületlen.csorogtunk lefelé pár métert mikor ismét volt egy rávágásom a messzire küldött csalira.Ez a hal már erőteljesebben tiltakozott de mire a csónakhoz ért láttam, hogy egy kisbalin, de legalább fogtam halat



Menj pajtás vissza vízi csodaországba, növekedj ezüsthátú méteres küsz gyilkossá!


A nap jól indult, nekem ennyi halacska már bearanyozta a vízen töltött időt. De azért pecáztunk tovább kitartóan. Halmozgás, ugrás vagy rablás egyáltalán nem volt, pedig néha csak úgy fröcsögnek a balinok ha jó napra ébrednek. Aztán hirtelen ismét éreztem az érzést mikor elakad a csali és ösztönösen bevágok, már húztam is ki a fickándozó HALAT egy kis sügeret, ezek a kis halak élvezetessé teszik a pecát.



Kicsit csorogtunk az ág kijárata felé hátha a balinok az összefolyásnál kergetik a küszöket, de már nem sikerült kapásra bírni őket. 


Később már csak a táj és a folyó szépségeit csodáltam, mindig mikor kint vagyok a vízen figyelem a természet és a víz változatosságát!




A nap eltelt, hazafelé vettük az irányt, még egy domolykót sikerült kapásra bírnom, de csak addig maradt a horgon míg meg nem mutatta magát. Nem baj legalább ebben a vízben is tudom, hogy vannak! Kikötéskor még dobáltunk néhányat de halat már nem sikerült fogni, megvárnak majd októberben visszanézek erre az ágra, amikor a csukák is elindulnak a kishal csapatok után.


És még egy videó arról, hogy itt a szigetközben a betonzárásokon átfolyó víz ellenére simán át lehet kelni autóval.....Nem hittem el míg ki nem próbáltam.


Éljenek a csukák, balinok, domik, jászok és a sügerek!!

2 megjegyzés:

  1. szia ! nagyon tetszik a te vilagod... mindig is vagytam eljutni egyszer oda, ahol isteni domik es szep balinok apritanak... amiket a videokon es fenykepeken latok, azok nekem nagyon sugeres palyaknak tunek, de nalad keves kep van roluk... nalad csak beeso hal a suger? nem szoktal rajuk horgaszni?

    udv,


    Pali
    http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  2. Célzottan eddig nem horgásztam sügérre, csak a tavalyi év végétől fogtam egyre többet. Elkezdtem finomítani a felszerelésem, remélem az idei szezonban már lesz alkalmam több sügeret fogni.

    VálaszTörlés

Ha van mondanivalód, írd meg.