Keresés a blogban

2011. szept. 19.

Újra Szigetköz Bagaméri ág.

Ismét nekiindultunk a Szigetköznek Bagamérra mentünk pergetni, ez az ág az utolsó és legnagyobb holtága a szigetközi Dunának. Mindenféle hal megfordul itt, sajnos a nem őshonosak is mint például busa, amur.A busák olykor vízi balettet mutatnak be majdnem a csónakba is beugranak! De van ám itt jó sok az őshonos és nagy halakból is, hatalmas balinok verik a vizet, fröcskölnek a part menti tíz centis vízben...Persze a magamfajta csónakos horgász hiába kergeti őket, néha azért sikerül egyet egyet csalira csalni. A pecát lehangoltan kezdtük mikor kiértünk és kipakoltunk láttuk, hogy a vízszint nagyon sekély, mint mondtam ez az utolsó ág az öreg Duna előtt itt a vízszint megegyezik a Dunáéval. A kiliti vízlépcső és a bagaméri ág között a szintkülönbség kb 9-10m. Érzékeltetni szeretném ezt a különbséget egy felső szigetközi képpel és a bagaméri ág képével:

Azt hiszem ez a két kép magáért beszél.... a víz egyszerűen eltűnik...a végére csak ennyi marad. De ebben a kevésben is hatalmas halak vannak! El is indultunk hátha nekünk is akad valami kalandos halfogás! Lemotoroztunk egy befolyóig hátha ott vannak a balin csapatok, mikor odaértünk süket vizet találtunk pár dobás után ismét odébbálltunk.

Mentünk ismét pár km-t a víz egyhangú sima volt néhol hallottunk rablásokat de mindig a csónaktól messzire. Mire odaértünk addigra a balinok odébbálltak, ekkor határoztam el az interneten látott kajakos horgászat kipróbálását, mert a halak óvatosak ha csendesen közelítünk nagyobb az esélyünk.

Még dobáltunk egy kicsit ezen a helyen, a havernak volt is egy nagyobb rávágása de pár másodperc után elillant a csibész. Ezután elindultunk visszafelé, megint hallani lehetett a nagy balin matuzsálemek rablásait. Hajtottunk mi is utánuk, nehéz kanalakkal próbáltuk elérni azt a távolságot mikor még nem keltünk gyanút bennük.

Ezután a peca után elhatároztam ha lesz lehetőségem beszerzek a horgász kajakot látva Atyafi http//.atyafipeca.wordpress.com és Tóth Gyuri www.kajakhorgasz.blogspot.com eredményességét....