Keresés a blogban

2012. aug. 8.

Egy újabb nap a Helemba szigetnél.



Ki tudtam menni még egyszer az esztergomi Duna szakaszra kajakkal horgászni. Korán keltem, hajnali 3 óra előtt, az előző nap tapasztalata alapján már tudtam hol kezdek.



 Találtam egy kőzárást a Helemba sziget felső csücske felett, ami az előző peca alkalmával még víz alatt volt de mivel a Duna apadt ezért a második napra már kilátszottak a kövek. Gyorsan vízre tettem a hajót és még sötétben nekiálltam megdobálni a kövek tövét folyással szemben,  pár tucat dobás után erőteljes nehezedést éreztem! Bevágtam és már meg is indult a kövek felé amegakasztott halam. Egy teljesen új szituáció fogadott, vak sötétben fejemen nem lámpával hanem kamerával :-) fárasztottam a hajólámpám tompa fényében korai balinomat! Ez a nap már jól kezdődik! Mivel még sötét volt ezért fotózni is alig tudtam, a kis kompakt gépem nem szereti ha nincs fény.... Filmezni meg képtelenség volt de azért a lényeg látszik a képeken :-)



Szépen visszaengedtem első "éjszakai" balinomat. Több halat itt nem sikerült találnom, rablások sem voltak ezért úgy döntöttem irány a már jól ismert kavicspad napfelkeltét nézni, elmerülni a természet csodálatos világában. Begyújtottam a evező rakétát és már szeltem is a habokat, csendesen szinte lopakodva a éjszaka sötétjében, csak hajólámpám gyenge fénye világított meg a dagadó félhold :-)





Nem lett jó a kép, csak a színek miatt, lehet ha nem vízről fotózom vagy nem automatán, akkor szép fotó lett volna, így meg sejtelmes....


Elértem a kavicspadot, ahol rengeteg vízimadár fogadott nem éppen üdvrivalgással hanem hangos, zsörtölődő rikácsolással. Felrepültek, köröztek majd a sziget távolabbi végébe költöztek sértődötten :-) Én meg elfoglaltam a kavicspad felső részét, és vártam a napot áhítattal mint valami középkori maja szertartáson.




Megint jöttek hajók de már nem okoztak akkora ribilliót mint az előző alkalommal, mert apadt azóta a víz 30 cm-t. A kavicspad is tekintélyes szigetté alakult át, én meg most is rápróbáltam a széleken pörgetni de nem akadt senki halfia akinek kellet volna kajálni....
Feljött a nap, halat nem sikerült találnom, ezért elindultam vissza a befolyóhoz ahol az első balinomat fogtam, közben hajók farhullámain jókat lovagoltam a kajakkal, biztos elmeháborodottnak néztek a kapitányok, reggel öt órakor egy kajakos bohóc tőlük pár méterre hajókázik, élvezi a hullámokat és szemtelenül szembe megy velük :-))


Találtam a törpe szigeten egy keresztet, biztos az Érsek úr állíttatta pár száz évvel ezelőtt, :-) vagy az utókor, az emlékére állította, nem tudom, mert írás nem volt a kereszten, viszont jó  kis homokos part fogadott, ahol ki is kötöttem egy időre. Mivel hal itt sem riogatott és nem akarta wobbleremet semmi lezabálni, fotózási szenvedélyem éltem ki a félig kavicsos félig homokos parton.... 





Visszaeveztem a Törpe sziget felső részéhez hátha a befolyónál találok balint, el is kezdetm horgászni de nem jött semmi. Na ekkor váltottam és a kis UL szerkóval kezdem pödörni a damilt egy Salmo Tiny katicás wobblerel, ezt megkóstolta a nap második balinkája!





Zutty vissza gyorsan!



Körülnéztem még egy magyar mangrove erdőben, érdekes gyökeret eresztenek a vízparti füzek, ezek aztán bírják az időszakos elöntéseket, mivel ez a sok apró csüngő légző gyökér biztosítja a fennmaradást a vízben. Halakkal már nem találkoztam, ezért megindultam a kikötő felé, várt a finom reggeli, meg a wellness, kényeztetni megfáradt hátizmaimat.... A kajakos horgászat folyón, kemény SPORT!! Aki nem szeret mozogni, izzadni és erőlködni az ne vegyen magának kajakot! Aki meg ezek ellenére vásárláson töri a fejét az a mellékhatások elkerülése végett próbálja ki mielőtt megveszi! UFF én szóltam mindenkinek :-))


A végére jöhet egy dunai kajakos pörgetős, szigetelős, hajós meg még ki tudja milyen? 
Ja, balinos videó!


Vízállás: Esztergom: 196cm, hőmérséklet: 32 C,tiszta derült ég, élénk észak nyugati szél.

6 megjegyzés:

  1. Tudom, hogy az volt a célod, hogy eltántoríts! De nem jött össze! :)
    Fasza a videó!
    Gratulálok az "éjszakai" balinhoz, meg az aprósághoz is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Á,Á,Á dehogy :-)) JÓ móka ez a kajakos peca. Voltam kint vasárnap hajnalban is, olyasmi lesz a cím, hogy: Ordas balin falkák támadása :-))
      A sötétben fogott balin tényleg különleges volt, mivel a kövezésen elég jól felgyorsult a víz, közben meg jött egy szállodahajó.... azért bennem volt a 'ronyó' rendesen.

      Törlés
  2. Nagyon szép helyeken pecázol. Egyszer talán én is elkujtorgok arra.
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ez jól sikerült nyaralás volt :-) A kajak által kinyíltak az országunk folyóvizei előttem, remélem a Dráva is megvár....

      Törlés
  3. Faca! Míg én elutazok nyaralni és pecázok, addig te meg elutaztál nyaralni és pecáztál. Csak a hely és módszer különbözik. Vonatfuttában jártam csak arra, szép helyek.
    Mi szól a vidijó alatt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tényleg facca! Pecázva nyaral a magyar! Vagy legalábbis egy piciny elvetemült réteg :-))
      A videó zenéje a Stones egyik száma, remélem jól írtam az eggyüttes nevét..... Zenét a videókhoz egyszerűen választok, véletlenül ami időben passzol és még tetszik is :-)

      Törlés

Ha van mondanivalód, írd meg.