Keresés a blogban

2013. szept. 9.

Csend kajakkal..



Régen nem láttam már kajakból a vizet, ezen a hajnalon viszont velem volt a hajóm. Bár a kezdet nem volt biztató, előző nap 40 cm-t engedtek az ágrendszerre, ezért nem számítottam halakra, csak egy kiadós kajakozást terveztem.
Úszni a csenddel, hallani azt amitől sok ember már szinte fél ebben a világban. Eveztem nézelődtem, kicsit horgásztam, de nem fogtam semmit. Jól éreztem magam, néha csak ültem és hagytam magam sodorni az enyhe áramlással.  




Most is mint mindig, mintha újságot olvasnék, úgy jöttek a vízen a hírek, néhány elpusztult ponty tudatta velem vészesen kevés volt az oxigén az ágak végében, ott megállt a víz, idő, a nagyok nem bírták.



A felkelő nap csodát teremtett, szépséges megfoghatatlan csodát, amit kevesek láthatnak. Ezer vízcsepp szórta szét a szivárványt, közben a hold egyre halványabb fénnyel hátrált a nappal elől. Pillanatok ezek, a föld ébredése, ahogy kifújja párafelhőit. 





Azért nem maradtam hal nélkül, egy kis domi lerántotta a wobblert, visszarántva engem is a vízen billegő kajakomba. Nem volt hiányérzetem, mindenhol jártam, régi, ismerős helyeket láttam, eveztem, elfáradtam. 



Sejtelmes erdők mélyén, behatoltam eldugott öblökbe, ahol ember csak elvétve jár, csónak nem tud bemenni, csak a kajak, az meg nem sok van errefelé. Most nem adott halat, de ősszel tudom, hogy a csukák beúsznak a kishalak után, és lakomáznak.


Az utolsó pihenő, aztán véget ért, keskeny homokpadon sziesztáztam a bokrok alatt. A pihenő után vissza a kikötőbe, és vissza a csend nélküli világba. A következő kajakos horgászatig....


Vízállás: Dunaremete: 98 cm áradó, hőmérséklet 30 C, tiszta, de szeles idő, közelgő hidegfront, légnyomás: 1015 hPa csökkenő.

4 megjegyzés:

  1. ÉRdekes, hogy pont ilyenkorra fogy el az O2 a vízből. Lehűlés, eső, ennek vmennyire frissitenie kellene a vizet. De amúgy gyönyörű helyeken jársz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A vizinövények pusztulása okozhatja, meg a lepotyogó levelek rothadása. Egyszer az egyesületi vízen több 100 mázsa hal pusztult el ősszel, az O2 kritikusan alcsony szintet ért el a halak meg megfulladtak. Ezért jobb a folyó, ott mindig van oxigén :)

      Törlés
  2. És ezekben az ágakban ennyire nincs vízmozgás? Az is fura, miért nem úsznak el a halak, ha érzik az o2 hiányát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semennyire, régen ezek az ágak kifolytak az Öreg Dunára, aztán lerekesztették őket, azóta állóvízek lettek, főleg a Duna felőli részek. Az áradások kimossák őket, de aztán hamar visszaáll az állóvíz jelleg. Az, hogy ezek a nagy pontyok mitől pusztultak el, nem tudom, de, hogy valami nincs rendben ezzel az ággal az biztos...

      Törlés

Ha van mondanivalód, írd meg.