Keresés a blogban

2012. febr. 11.

Jégzajlás a szigetközi Öreg Dunán.


Jöttek a hírek, jégzajlás van minden folyón, ahol még nem fagyott be teljesen. Szlovákia Dunacsúnynál töri a jeget és a régi Duna mederbe engedi Dunakilitinél. Ezt meg kellett néznem! Nem minden télen látunk ilyet mint most, ez a felső szakasz elég gyors folyású ahhoz, hogy ne nagyon fagyjon be, de a jégtáblák már tekintélyes nagyságot is elértek. 


Időben kiértem, a nap éppen csak felbukkant, én már az egyik ruganyon fotóztam és filmeztem. Eszeveszett iramban haladtak el előttem a jégtáblák, félelmetes ereje van a víznek hát még ha megfagy! A hajnali hőmérséklet -16 fok, arcomra vagyis a símaszkomra fagyott minden pára amit kilélegeztem. Beszéljenek a képek és a videó helyettem, erről a kemény és rideg téli világról, amit ilyenkor láthatunk.














2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó képek, jó időpontban. Kell a napsütés, különben a szürke árnyalataiba vész a táj, persze annak is van egy hangulata. Grat

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, mindenképp ki akartam menni megnézni a jégzajlást, az már csak hab a tortán, hogy ez egy napos hajnalon sikerült.

      Törlés

Ha van mondanivalód, írd meg.