Keresés a blogban

2016. júl. 27.

Horgász élmények sóval, borssal

 
 
Nincs időm írni, megváltozott az időbeosztásom, persze ezt saját magamnak köszönhetem. Mindig van ami fontosabb annál, hogy az élményeimet képernyőre vigyem. Pedig élmények voltak az elmúlt időszakban, töményen, sózva, borsozva!

Tilalom idején április-májusban a tenkarás vörösök jól elszórakoztattak. Mindig különös kihívás olyan legyet készíteni, amit hajlandóak bekapni, nagyon finnyás kis népség, megnézik a legyet, már majdnem elkapják, aztán mégse... Viszont, ha megvan a nyerő légy, akkor minden dobásra jön egy halacska. Olyan vízen horgásztam, amit ritkán találok már, érintetlen, élettel teli kis csatornán. Virágzó tavirózsa, hínár, és még ki tudja milyen vízi növényekkel volt tele, kristálytiszta lassan folydogáló vize, betekintést engedett.

 



Amikor nem találtam a halakat, akkor meg sárga géva gombát szüreteltem, a legnagyobb kb 7 kg tiszta gomba volt, kirántva ízletes, olyan, mint a csirkehús, de lehet levesbe is tenni, vagy gombakrémbe. Ártéren nagy eséllyel megtalálható, és ami a lényeg könnyen felismerhető, és nincs olyan mérgező gomba amire hasonlít.


Végre összeállt egy régmúlt időket idéző legyező szettem, a nádbot kb 60 éves, az orsó még több, az oldaltáska is megérte már az öregkort, a bottartót én csináltam, bambuszból, ezekkel járok horgászni, hozzám nőttek, jól érzem magam velük.


Volt halas élményem is, a nyári hajnalokon, meglepetésként beugrott nagyobb halak, sózták, borsozták a horgász élménytáramat. Az időjárás nem volt kegyes, a vízállás meg nagyon magas, mindig más tényező nehezített, de ezért érdemes, kihívás minden horgászat!


Az átlag azért nem nagy, viszont legalább fogtam belőlük.


A nádbotjaim előkelő helyet kaptak a horgászataimon, a domis tonkinnád bot szinte kiszorította modern testvérét, annyira jó vele dobni, sokkal lassab, mint a carbon botok, ja, hogy van súlya... legalább érzem, hogy horgászni voltam... Az orsó sem mai gyerek, de meglepően jó teszi a dolgát, amit egy legy legyes orsónak tudnia kell :)



Szerencsére tilalom után, a nagy domolykók nem tűntek el, a nádbot is kivett párat, karikába hajlott, jól dolgozott. Egészen más érzés, egy általam felújított bottal horgászni, mint egy teljesen "gyárival.

 

 
Végtelen "vadon" néhány tücsökmadár, nádirigó, vagy poszáta töri meg a csendet. Ballagsz a csatrona mellett, látod a halakat, érzed a környező mocsár illatát, te vagy ott a betolakodó, egyedül csendesen. Róka libben, varjú károg, a nádas felett rétihéja les, zörög a bozót, egy vaddisznó konda trappol el. Fácánkakas rikkant párat, észrevesz, majd pánikol, nagy robbajjal elrepül mellőled... Csodaország.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha van mondanivalód, írd meg.