Keresés a blogban

2012. dec. 1.

Kis csuka, kis balin, meg egy kis domolykó.


Végérvényesen beköszöntött a tél, álmosan, fázva indultam a patak partra megnézni mi történt ősz óta, kedvenc vízfolyásommal. Meglepődve láttam odaérkezésemkor, hogy a Vízügy asztal simaságúra borotválta az egyik partot, ez még jól is jöhet, majd tavasszal nem kell a zörgő nádban rendet vágnom, halkan meg tudom közelíteni a domolykókat. Most csukát akartam fogni, legalább egy kis csukát, ebben az évben még nem fogtam, igaz nem is horgásztam rájuk, annyi meg azért nincsen, hogy csak úgy beessenek mikor domolykóra, vagy balinra pergetek. A nádvágó gép a patakba is rakott rendesen, ezért minden második dobásom elakadt, de mivel most volt időm ezért nyugodtan visszaszereztem a wobblert. Már, már elmerengve dobáltam, pár km-t gyalogolva, mikor elnehezedett a botom, azt hittem elakadtam, de rúgott, úgyhogy felocsúdva fárasztani kezdtem, már láttam, hogy egy csuka van a horgon. Nem sokáig, pár tekerés után leakadt, viszont erre már én is felébredtem és elkezdtem jobban odafigyelni.



Pár perc múlva meg is lett a második csuka, bár ez kisebb volt, mint amelyik kereket oldott. Gyorsan kivettem és fotózás után visszaengedtem, a patak rablóját.



Ki figyel kit? Ő néz engem vagy én őt?


Csukák lent és fent.



A patak bőkezű volt velem, kaptam még egy kis balint is tőle.




Szép piros még a végén valaki megeszi, pedig mérgező, jobb otthagyni az erdőben.


Elmentem egészen a torkolatig, ahol jobbnál, jobb helyeket találtam, legyező bottal jövő tavasszal, ez lesz a kánaán. Kavicsos a patak alja, gyors folyású a víz, néhol beszakadt partszegéllyel. A torkolatban biztos hemzsegni fognak a balinok, most minden csendes volt.


Aztán sikerült még egy kósza domolykót fognom, érdekes, hogy több nem jött, ez a szegény biztos megkésett és lemaradt a csapattól. A nagyok biztos nem mennek el, talán még van esély nagyot is fogni, de ezen a napon már nem. Jó pár km izzasztó bokor cserkelés után, elégedett voltam ezzel november végi horgászattal, még mindig van hal a patakban, bár ezekért a halakért meg kell küzdeni és a hideg beálltával még kevesebben lesznek.




Végezetül néhány pillanat az őszi virágok, termések színeiről, a termés beérett, de még mindig van virág ami azt hiszi most kell pompáznia.




Időjárás, borongós, szélcsendes, tiszta idő, hőmérséklet 7 C, vízhőmérséklet 6,5 C.

10 megjegyzés:

  1. jókis írás! jó képek..:) elátogatnál az én blogomra is? www.dunaipecas blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, megnézem majd, a dunai nem véletlen gondolom... Melyik részén horgászol?

      Törlés
  2. Szia Ervin !

    Csodás környezet!
    Pár óra alatt 3 halfaj... Kell ennél több ?
    Fogadd elismerésem !

    Máté
    largemouth.blog.hu

    VálaszTörlés
  3. Üdvözletem.

    Ezt a kis patakot én is gyakran horgászom bár általában hétköznap. Megismerem a fényképeiden a helyeket. Sajnos egyre gyakrabban találok horgász szemetet is, ami azt jelenti, hogy egyre gyakrabban ülnek le a partra. Igazán jó kis víz. Sok domolykót fogtam rajta meg néhány csukát, sügeret viszont balinba még nem szaladtam bele. Szeretem ezeket a falunk környéki kis patakokat. Szinte már csak ezeken horgászom UL cuccal. Nincs rajtuk tumultus, radar, éhes horgász. Vmikor biztos összefutunk.

    Sanyi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy írtál, szerencsére el vagyunk látva ilyen kis patakokkal, csatornákkal. Én is a magányt szeretem az ilyen helyeken, akik a szemetet ott hagyják, sajnos egyre többen vannak. Kényelmesek az emberek, ezért van olyan szakasz amit még nem horgászik senki, mert nehéz megközelíteni. Én főleg hétvégén horgászom, de remélem egyszer találkozunk.

      Törlés
    2. Ha nem fagy be akkor szombat vagy vasárnap délután kinézek most én is hátha...
      A kifolyást én is néztem,hogy milyen jó is lesz. 2 hete a falutól észak felé eső csatornákat néztem meg. Ott is vannak jó helyek,de nekem is ez a kedvenc patakom,de azért elférünk.
      Most lassan elindul a tél és a wobbler+bogár gyártás :)
      Merre laksz? Én a Titán felé.
      Sanyi

      Törlés
    3. Nekem ez a hétvége nem a pecáról szól :-( Nem a patak környékén lakom , még csak nem is a Szigetközben :-) A konkrét dolgokról beszélgessünk email- ben. Írj az ervenn@gmail.com címre.

      Remélem görbülni fog a botod!

      Törlés
  4. Szia Ervin!

    Gyönyörű képek. Különösen az első tetszik, ahol tükröződnek a fák.
    Gratulálok...
    Üdv.

    Tom
    pecazas.blog.hu

    VálaszTörlés

Ha van mondanivalód, írd meg.