Keresés a blogban

2013. júl. 19.

Műlegyes domolykó horgászat.


A műlegyes horgászat eddig, nem nagyon hozott nekem sikereket, a folyók vízállása miatt, csak kora tavasszal próbálkoztam, aztán meg kis patakok partjára kényszerültem. A felnövekvő vízi növényzet, meg a partokon tenyésző vegetáció, viszont a nyár előrehaladtával, lassan megakadályozta, hogy a legyező horgászataimat siker koronázza.


Nem hagytam annyiban a dolgot, megfelelő vízállást reméltem egy eldugott kis patakon. Tavaly itt már számtalan domolykót fogtam pergetve, most direkt nem vittem magammal pergető botot. Az ilyen horgászatokra vettem legyezni egy Shakespeare Odyssey 9ft 5wt legyező botot, hozzá egy Pflueger Medalist legyező orsót, az orsóra wf 5-ös úszó legyező zsinórt raktam fel, vékonyodó előkével és 16 monofil tipettel. Remélem jól írom ezeket a szak szavakat :) 
 A patakhoz érkezvén, jött az első probléma, le kellet jutnom a vízbe, ami a parti növényzetet figyelembe véve nem volt egyszerű. Két méter magas sűrű nádfal szegélyezte a vizet, az alacsony vízállás miatt, nagyon magas volt a part.... nem akartam egy nagy vízbeeséssel kezdeni a pecát :)


Azért valahogy beleevickéltem a patakba, ilyenkor mindig megnyugszom, hogy már csak a horgászatra kell koncentrálnom. Nézegettem a lábam alatt elvonuló domolykókat, és azon járt az agyam milyen légy tetszhet nekik....


Mivel legutóbb hiába próbálkoztam, mindenféle, klasszikus léggyel, egy hirtelen ötlettől vezérelve, kezdő légykötő koromban készült, rusnya döglégyre hasonlító félszáraz legyemet raktam fel. "Kezdő légykötő" mintha már olyan profi lennék, hehe... Első dobásra sikerült egy kis domit becsapnom, ez már jó jel volt, mert működött a légy!



Dobáltam még párat a dögléggyel de csak nem akart még egy látogató rácuppanni, ezért megint cseréltem. Szintén a kezdetekből választottam legyet, amit a baromfi udvarban rikácsoló gyöngytyúkok fekete-fehér tollából csináltam. Erre a légyre aztán megindultak a domik! Minden dobás adott halat nem nagyokat, kb 10-20 cm volt az átlagos méret. Volt időm gyakorolni az orsó dobást, odáig jutottam, hogy a fej feletti dobással elért távolságokat, már az orsó dobással is megdobtam :) Ezek szerint van még mit tanulnom fej feletti dobásból....



A domolykók meg csak jöttek, én meg élveztem a legyező horgászat minden örömét :) Vízben állva, egy pici patakon, minden dobásra fogtam halat, az idő csodálatos volt, szúnyog egy szál se, szél se rebbent, a levegő megtelt boldogságos nyugalommal. Én voltam, a patak, az ég, meg a domolykók....


Kitartásom gyümölcsei, az egyre nagyobb halak lettek, már 20-30cm-es kategóriát ostromoltam. A domik meg nem akartak leállni és én sem. Fotót már csak néha lőttem. Annyi domolykót fogtam, hogy már nem számoltam őket, kb 50-60 db-ot az egész horgászat alatt.




Aztán megint legyet cseréltem, a pergetéskor is mindig cserélgetem a csalikat, akkor is mikor az egyikkel eredményes vagyok. Most a cserélt léggyel is fogtam, már tudtam milyen technikával tudom kapásra ingerelni a halakat, ahogy leért a légy a vízre, húzni kezdtem magam felé, és szinte mindig ilyenkor jött a kapás. A simán úsztatott legyeket semmibe vették, a vízfelszínen úszóra sem bagóztak, csak a vízközt húzott fekete, fehér legyek voltak a nyerők.


Egy összeszűkülő szakaszon, ahol a víz felgyorsult, kicsit tovább időztem, nem is hiába, mert innen jöttek a legnagyobb domik, ezeket már élmény volt fárasztani, a keskeny patakon, gyorsan kellet húzni őket, mert különben a nádban, vagy a hínárba úsztak. 



Erről az összeszűkülő helyről, az egyik nagyobb domolykó fárasztása közben, a lábam alatt cikázott vele egy 50+-os domi!! Félelmetes látvány volt, pár centire fotózni a táplálék irigység ilyen példáját... A nagy domi majdhogynem bekapta a kisebb szájában lévő legyet :))

Ezeket a képeket kinagyítva érdemes nézni :)







Legalább tudom, hogy érdemes még ide visszatérnem, mert kapitális halak is élnek a fél méteres vízben. A halparádé folytatódott, sorban kapkodták el a legyet, soha még ennyi halat, ilyen rövid idő alatt nem fogtam. Kellet is ez a sikerélmény, mert mindig a pergető bot után nyúltam, de ezentúl, még nagyobb kitartással fordulok majd a legyezés felé. 







Szélcsendes tiszta napsütéses idő, hőmérséklet 32 C, légnyomás: állandó 1011 h Pa.

8 megjegyzés:

  1. Elkapott a hangulat. ;-)

    VálaszTörlés
  2. Deja vu. Valamikor, na nem olyan régen azért, én is ilyen lelkes voltam.:) Aztán meg kiderült, hogy most is még ugyanolyan. Majd amikor az 50-es úszik a legyed alá, és a Krisztusért hozzá nem nyúl majd. Mert látja ő a bot végébe kapaszkodó alakot. De legalábbis érzi...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én 30 éve horgászom és még mindig lelkes vagyok, olyan ez mint az egész életen át tartó szerelem. Ma megvolt az 50-es, de ez már egy másik történet ;-)

      Törlés
  3. Nagyon szép napod lehetett!
    Ilyenek azok a napok, amikre az ember még nagyon-nagyon sokáig emlékszik, és a legpocsékabb hangulatból is felrázzák az embert, bármikor is gondol rá...
    Gratulálok! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emlékezetes horgászat lesz az biztos, mikor minden úgy sikerül ahogy a nagy könyvben meg van írva :)

      Törlés
  4. Jók az ilyen fekete legyek. Gratula!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, első próba legyeim voltak.... Így még nagyobb az örömöm :))

      Törlés

Ha van mondanivalód, írd meg.