Keresés a blogban

2013. júl. 4.

Sügér és a békalencse.

Pergető felszerelésem bővült immáron egy alumínium merítőszákkal, a mellényem hátára rögzítve viszem majd minden patakos pecámra, a múltkori esetből tanulva. Most a "kertünk alatt" folydogáló csatornára ugrottam ki, hátha ad valamilyen halat. Amit láttam, az nem túl szívderítő, mindenhol békalencse lepte be a vizet, csak kis szakaszokon volt szabad vízfelület, de az hínaras és sekély.
Ezeken a szabad foltokon próbáltam meg microjig fejű fehér léggyel, mert mást nem tudtam elvezetni a hínár felet. Feltűnően sok ivadékot láttam, minden méretben, és annyi kis csukát, mintha "telepítették" volna őket, biztos vannak nagyok is de a víz benőttsége miatt, csak kishalas úszós peca jöhetne szóba, vagy majd ősszel, ha már letisztult a víz, visszanézek.



Ahogy a jáger kenderben gyalogoltam, egy kis madár rebbent fel előttem, néhány szálat összefogva ott fészkelt a növény szárán, egy gyors fotó, aztán már mentem is tovább, nehogy otthagyja a fészkét. A sok dobálás eredménye egy pici sügér lett, aminek örültem, mert legalább sügi is van a vízben, láttam még vörösszárnyú keszeget, és egy kisebb jászt is. Évtizedekkel ezelőtt nagyon jó víz volt ez, a Duna elterelése és a talajvíz csökkenése miatt azonban lefolyástalanná vált. Ha a Hanságban van víz akkor jön ide is, de ha nem esik eső akkor szépen lassan elfogy a víz belőle. Mindenesetre ősszel visszanézek ide, mert biciklivel is pár perc, gyalog meg talán fél óra.



Hőmérséklet: 29 C, néha megélénkülő szél, tiszta ég.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha van mondanivalód, írd meg.