Keresés a blogban

2013. júl. 7.

Reváns.

42 cm.
Kiruccantam a bánya partra, a nagy melegben hátha megcsípek egy csukát... csukát nem láttam, találtam viszont sok épített stéget, azok közül is egy nagyon megtetszett, a tisztelt sporttárs, még távollétében is igyekszik távol tartani mindenkit a jól megépített, persze illegális helyétől.... Ezért nem járok az egyesületi vizekre.... engem sikeresen távol tart az ilyen magatartás.



Mentem is gyorsan tovább a Mosoni Dunára, a zivatar felhők már gyülekeztek, de még rekkenő volt a hőség, megálltam egy ideiglenes töltésnél, ahol még minden úgy van ahogy az árvíz után otthagyták, vajon mikor viszik el innen a sok homokzsákot.... 


A gabona már nem kívánja az esőt, halk suhogással vett tudomásul minden fuvallatot, majd erős zizegéssel állt ellen, a szél egyre huncutabb lökéseinek. Lassan nyári zivatar felhők sokasodtak az ég alján, én meg még az eső előtt elindultam az ágrendszer felé, mert a Mosoni Duna most néma maradt, pedig láttam egy jászt fordulni, meg egy kis balin is lekövette a wobblerem, de a sok próbálkozás nem adott halat.


Ez az a boldogságos pillanat a kereső horgász életében,  amikor a természet tényleg vadon termő gyümölcseit szedheti :) degeszre tömtem a bendőmet érett, pirosló ringlóval, még a batyumba is raktam pár szemet. Aztán tényleg hátam mögött hagytam a Mosoni Dunát, mert közben megjött a zápor, olyan égdörgés kíséretében, hogy majd besz@rtam tőle.. Iszkoltam a kocsihoz, és azon tűnődtem meddig fog tartani, de a nyári zivatar nem szokott sokáig tartani ( legalább is reméltem ).


Nem is tartott sokáig, mire kiértem az ágrendszerbe, addigra esőnek nyoma sem volt, ellenben annyi szúnyog fogadott, hogy nem láttam tőlük a kézfejemet! Egy tégely jófajta szúnyogriasztót kentem minden szabadon maradt testrészemre, azon korcsolyáztak a szúnyog hadak :)) Aztán irány a víz, combcsizmában belegyalogoltam és elkezdtem pásztázni, módszeresen felfelé haladva. Jól verető kenart wobblerem kopogtatta az aljzatot, már majdnem hozzám ért, aztán elnehezedett a bot és már fárasztottam is egy 42 cm-es dunai domolykót! Revánsot vettem az elveszített nagy domolykón! A kiemelést legújabb társammal, a kézi merítővel oldottam meg, ötösre vizsgázott a cucc, mert amint belemertem a halat, a wobbler kiakadt a hal szájából... Még egy kapásom volt ami a lábam elől szökött meg, egy termetesebb balint fárasztottam egy ideig. Besötétedett, a szúnyogok is erősen támadtak, el is fáradtam a kacifántos helykeresés után, gyorsan összepakoltam és uszadékon, sáron és visszamaradt tócsákon átküzdve magamat, bevetődtem az autóba, kb ezer szúnyoggal együtt. A hazaút " kellemesen" telt ennyi szúnyoggal, otthon aztán kitártam mind a négy ajtót és hagytam a szigetközi szúnyogokat szabadulni :)) amit még néhány csípéssel referáltak...




Hőmérséklet: 24 C, erős fronthatás, zápor eső, zivatar, csökkenő légnyomás 1018 hPa, vízállás Dunaremete: 118 cm, víz hőmérséklet: 16,5 C 

2 megjegyzés:

Ha van mondanivalód, írd meg.